onsdag 27 oktober 2010

Shoppat lite
















Jag har shoppat lite den senaste veckan. Denna underbara hålstickad scarfen med resårkant och fransar. Så otroligt mjuk och varm! Jag älskar ju svart, brunt och beiget så den passade mig perfekt!
Sen inhandlades också ett par härliga strumpor, samma som bilden ovan, men i svart färg med beige spetskant, så underbart söta! Fint med en spetskant ovanför stövelskaftet.
Det blev även en fin rutig långskjorta (men den har jag tyvärr ingen bild på), men den va i beige, rött & blått, jätteskön! Så lite glad blev jag i själen när jag fyndat dessa härliga höstplagg!
Men jag saknar ett plagg, jag är ute efter en svart kofta, gärna lite kortare variant..Ni kan väll hojta till om ni sett någon snygg nånstans?

Jag har varit hemma med barnen idag, E är lite hostig men ändå mycket bättre, så imorgon blir det dagis för hela slanten! Jag har rensat ur vår pyssel garderob och sorterat ordentligt, så skönt att få det gjort. Jag hittade min gamla "Mitt första år" bok som jag fått hemifrån. Fastnade i den och läste lite gamla lappar som min mamma sparat genom åren. Gu´va roligt! Tänk vad jag skrev när jag va tonåring. Jag lämnade nämligen små lappar (både bra och dåliga..) till mina föräldrar på spegeln i badrummet innan jag gick och lade mig, som dom sen läste morgonen därpå. Jag va väll en typisk tonåring, la mig sent och sov sen bort hela dagen.. 
Det va allt ifrån "mamma, måste ha dessa jeans tvättade NU" till "hoppas jag inte va allt för jobbig igår, vi får prata om det imorgon, puss & gonatt".
Åh, va jag hoppas att jag får små lappar av mina godingar när dom blir äldre, som jag i sin tur kan spara, för det är en otroligt underhållande läsning. Vilken härlig nostalgitripp!

I eftermiddag blir det till att besöka Stoffe, en enormt duktig massör så jag hoppas han kan trolla bort smärtan i min nacke..Sen kommer svärisarna hit på middag, det vankas mozzarella och skinkfyllda canneloni, mumms!
Jaha, nu ska vi tydligen lägga tågbana!  
 Hoppas ni har en mysig onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar