fredag 15 oktober 2010

Jag i trafiken

Jag har ruskigt mycket trafik på väg in till jobbet (och som tur är, bara lite trafik på vägen hem). Så min resa, som på hemvägen tar 30 minuter tar 45-50 minuter på morgonen..phu! Men så är det ju i storstaden..
Min morgon kan beskrivas ungefär såhär:

Blinka för f*n när du ska byta fil!
Trängs inte för sjutton!
Störst går inte först, fatta det lastbilsj***l!

Men det där är en bussfil, din j***a Lexus!
Men hallå, kan vi ta varannan damernas nu när det blev enkelfiligt? Lärde du dig aldrig kugghjulsprincipen i bilskolan!
Är dessa sekunder du tjänar på att inte släppa in mig framför dig verkligen så vansinnigt viktiga?
Tror du inte hon såg att det blev röd gubbe? Tror du inte hon försökte gå det allra fortaste hon kunde? Varför pekade du på henne och sen på ditt huvud? Var dom där sekundrarna verkligen värda så mycket?

ÄNTLIGEN FREDAG & HELG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar