tisdag 19 oktober 2010

Dagarna rullar på..

Dagarna rullar på i en väldans takt och jag blir tokig. Vill ju inte att det ska gå så fort! Barnen är väll snart tonåringar eller? Är det bara måndag och fredag hela tiden? Tiden där i mellan är som en racerbana. Ibland är det massor på jobbet och det gör givetvis sitt till, men så det mörka ute, som idag? uscha mej..Sån här höst är så sorglig. Då tar jag hellre tonvis med snö, som ljusar upp tillvaron.

Har kommit på mig själv (och andra) att vi mammor tenderar att analysera allt vi gör, tycker ni inte det? Men funderar på om man är en bra mamma? osv..
Det är så jobbigt när man får dom här djupa tänkar dagarna. Vi kan inte göra annat än att bara finnas här för våra barn, stötta dom, ge dom all den kärlek och tröst dom önskar. Vi är inte mer än barn vi heller.. fast det får dom ju inte reda på. Men visst gråter det lilla barnet ibland av ren hjälplöshet. Det är inte lätt att vara förälder. Man bär på ett stort stort ansvar hela dagarna.

Men jag vet att vi kämpar på och gör det bästa vi bara kan. Visst rasar vi emellan åt. Men det är nog det bästa sättet för att kunna resa sig upp igen med nya härliga krafter.
Men kanske måste man bara sluta tänka så mycket? Vi mammor är för duktiga på att analysera och grubbla på saker..Vi behöver nog lära oss av männen ibland. Bara låta saker rinna av oss. För det tror jag män är bättre på. Kände att det blev lite rörigt inlägg, sorry. Blir lite nere av vädret tror jag..

Men hoppas ni har en Trevlig Tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar