tisdag 26 oktober 2010

Hjälp med härliga städer?

Jag har besökt många städer genom åren och nu ska jag bjuda min älskade R på en weekendresa i 35 årspresent (han fyller i vår men ändå..) Vi planerar att åka redan i januari. Så snälla hjälp mig gärna med vart vi ska åka?
Vi har pratat om London, då han aldrig varit där men jag fullkomligt älskar staden för dess shopping så klart!
Några ideér:
London?  härlig stad, kanske lite för stressig och smutsig. Men otrolig folkmix & suverän shopping!
Dublin? Känns rätt för min whiskeyälskande man iaf , så den ligger högt på listan! Verkar ju vara en sån härlig atmosfär i staden eller?
Edinburgh? Gillar ju skottland, så kanske denna stad kan vara nått?
Glascow? Kanske lite likt London, undra hur shoppingen är?
Dublin? verkar ju som en underbar stad, några tips?
Paris? kan nog vara mycket romantiskt..men är osäkert på om jag vill besöka den?
Rom?  absolut vackraste staden jag vet, eftersom jag älskar det antika kulturarvet. Vill åka dit många gånger igen, älskar den staden! Men i januari? hmm..hellre på våren..
Belgrad? en av Europas äldsta huvudstäder, tips någon?
Amsterdam?  passar bättre på sommaren kanske?
Så feel free att ge mig tips på städer och så, är väldigt tacksam över era förslag!

Idag är R hemma med E som fortfarande hostar lite..Gipskillen är på dagis, hoppas bara att det går bra!? att han inte tvättar handen (o gipset) av misstag, hänger i träden eller nått sånt..phu.. Dom skulle nämligen ha disco med dom "gamla" kompisarna från förra terminen (dom som nu börjat förskoleklass) och han hade ju några flammor där..Så han va riktigt nyfiken på att träffa tjejerna igen! Min lilla Don Juan..hihi!
Jag ska passa på att göra lite ärenden efter jobbet, bromma block igen kanske? ja varför inte liksom.
Hoppas ni har en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar