lördag 30 oktober 2010

Knackar spökena på ikväll?

Är det idag barnen kommer och tigger godis? R köpte iallafall hem typ 2 kg godis igår utifall att..phu!
Inatt kom E insmygande till oss, hon yrade nått om spöken..lillpluttan. Känner hon av Halloween eller? Så hon fick sova mellan oss, men det gjorde att jag låg vaken en och en halv timme..phu. Känner mig lite seg idag.
På förmiddagen va vi nere på bibloteket och såg på teater "Grisen som ville flyga". Det va en jättemysig föreställning om en hare, en groda, en mullvad och grisar. J satt längst fram och va helt fashinerad av dockorna. E satt i mitt knä och va riktigt spänd hon med. Det va riktigt mysigt och en riktigt bra föreställning!

Nu står R i köket och kokar äppelmos, det går åt i den här familjen. Sen blir det så himla gott också, med hemmagjort! Jag förbereder lite inför kvällens vänner som ska komma över på middag. Vi ska bjuda på smördegsinbakad cream bonjour fläskfilé och äppelpaj..åh, nu blev jag hungrig!
Ha en underbart mysig Halloween!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar