torsdag 14 oktober 2010

Grillmys!

Vi har haft en härlig städ-fixar-dag på dagis. Så härligt att hänga med dom på deras stamhak! Fina hopphagar målades, stubbar att hoppa på grävdes ner, balansgång sattes upp och naturligtvis grillade vi även massa korv! Jag var grillmästaren! Vi har en jättefin utemiljö på dagis, skogen är så stor och härlig. Dom har tex. en kåta /koja inne i skogen, där dom ibland har samlingar och fikar. Hur mysigt som helst!

Jag minns på mitt dagis i Bologna (Italien), där hade vi en jättestor klätterställning inomhus. Hur roligt som helst! Men undra om det var för solen och värmen, som man placerade klätterställningen inomhus? Jag tror det. Sen låg vi och sov i lådor som drogs ut ur väggen..jag minns att det va mysigt! Åh, nu längtar jag till Italien..Jag skulle verkligen vilja åka tillbaka till Castel Maggiore och besöka dagiset igen, tänk va härligt det vore. Jag åkte förbi där med bussen för sisådär tio år sen (när jag jobbade där) men ja..nåndag kanske?
Sådär ja, nu tittar solen fram!! God förmiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar