torsdag 4 november 2010

Måtte natten gå väl nu....

Va jobbigt det är när ens barn är sjuka..Lillfia brukar ju vara sprudlande glad och stojig som på bilden ovan..Men igår hade hon feber hela dagen och inatt hostade hon så hon spydde.. Usch, va jobbigt det är att hålla hennes skakande lilla kropp när hon försöker hulka..pluttan..

Idag har hon iaf varit bättre men sjukvårdsupplysningen tyckte ändå att vi skulle låta en läkare titta på henne och det va skönt att få henne kollad. Hon va så himla duktig! både på halsprovet och när dom tömde hennes lilla finger på blod...(nja, inte riktigt men det kändes så iaf..för vilken tid det tog att fylla det lilla röret!).

Hon har ätit lite korv och lite fil ikväll, så det känns bra. För hon har inte haft nån aptit alls den senaste veckan (och det är väldigt olikt henne) Men att få i henne penicillinet va helt hopplöst! Jag försökte med allt, men hon bara spottade ut..usch, tänk om det är lika jobbigt imorgon? Någon som vet nått bra sätt att få i den där äckliga medicinen? alla tips är varmt välkomna...

Imorgon är tanken att vi ska packa bilen och bege oss mot Norrköping, för att på lördag titta på delfinerna och alla andra söta djur på kolmården! Men vi tar en natt i taget först...Men jag håller tummarna på att vi kommer iväg på vår mysfamiljehelg
Hoppas ni har en mysig torsdagskväll!

2 kommentarer:

  1. Vi skaffade en medicinspruta på apoteket och sprutade in lite i taget, så att det inte finns ngt direkt att spotta ut. Det finns inget värre än när de är sjuka. Jag hoppas att hon mår bättre snart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Håller med dig...
    Jag fick med en spruta från apoteket o så sprutar jag försiktigt in lite i taget..men hon bara grinar o spottar ut..o det smakar ju hemskt så jag förstår henne..stackarn.. Men du kanske har en annan speciell spruta? Håller tummarna för att hon blir bättre tills imorgon och att vi får sova inatt..Kram

    SvaraRadera