söndag 7 november 2010

Alla helgons helg

Idag vaknade vi upp hos mina föräldrar, vi åt en underbar hotellfrukost (det känns ju så, för dom har liksom alltid allt gott hemma..). Jag, mamma och barnen åkte till kyrkan och tände ljuslyktor på min mormor& morfars grav. Jag har inte varit till gravarna på flera år, så det kändes riktigt bra att få komma dit och tända ljusen. Kanske va alla helgons dag igår? men det spelar väll ingen roll kan jag tycka..Jag va glad att jag kunde komma dit iaf. 
För även om tankarna finns hos dom avlidna året om, är det något speciellt med Alla helgons helgen. Kyrkogårdarna fylls av ett hav med fladdrande lågor från gravljusen och även gravsmyckningarna får det att se rofyllt ut. Kanske är ljuset symbolen för livet..

E undrade vem som bodde i slottstornet..så sött! Jag försökte förklara att det va stora kyrkklockor i tornet..men jag ve tinte om hon förstod mig..Men mysigt hade vi i alla fall..
Nu är vi hemma igen, skön söndagskväll pågår..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar