fredag 17 december 2010

Varför?

Jag har fått choklad i julklapp från jobbet och det är aldrig fel... I bakgrunden ser ni några av pepparkakorna.
På jobbet idag pratade vi igen om det hemska attentatet, självmordsbombaren..alla pratar om det och alla är vi lika förskräkta..Otroligt att något sådant händer här hos oss?! Fruktansvärt. Man har så svårt att ta till sig att det finns hjärntvättade personer som gör sånna här grejer..varför liksom?
Säpo pratar om att det kan komma fler attacker i Europa i jul, så vidrigt. Tydligen har det redan börjat cirkulera falska sms om bombhot på Åhlens (den mitt i smeten..).. Och så kan det ju kanske komma flera copycats..hemskt. Mitt i all julvärme, julslingor, julmusik, hembakt, kärlek..så händer sånna ofattbara grejer, att folk ska behöva vara rädda för att gå ut och köpa julklapparna? Hemskt, vidrigt.

Näh, nu ska jag tänka på trevligare saker, jag och mannen ska kolla på "på spåret", vart är vi på väg?
Vi hörs vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar