söndag 26 december 2010

God fortsättning!


Hoppas ni har myst ordentligt med era nära och kära!  
Vi har haft en riktigt mysig Julafton hemma hos mina föräldrar. Vi har ätit jättegod julmat, sett Kalle Anka på Tv´n, fått jättefina julklappar och allt det där som hör till. Barnen va så spända på eftermiddagen, dom hade tom. ställt ut tomtegröt i lagården till tomten (ifall att han var hungrig..). Sen kom äntligen tomten med ljuslyktan och tomtesäcken, jättemysigt! J vågade krama tomten men E valde att skaka hand med tomten..dom va så duktiga så! Det va så lugnt och skönt, vi turades om att öppna klapparna, läste julrim osv. så det inte blev så hetsigt. Jätteskönt. På julaftonskväll satt vi uppe sent (inte våra barn, dom va helt slut av all spänning) och åt goda ostar och pratade med min syster och hennes familj, samt våra föräldrar, jättetrevligt! Jag låg mycket på golvet under julaftonen, öppnade paket på golvet med barnen och det fungerade rätt okej. Morfinet har hjälp mig en del, så det är väldigt skönt! Men det gör fortfarande ont 24/7..Men det kan ju ta tid säger dom..phu..tålamod bara.

På juldagen sov vi länge..underbart! Sen var det dags att fara vidare för nästa Julafton med mannens föräldrar, vi åt mera julmat och öppnade mera klappar.. Uhja, vilka bortskämda barn man har..Detta är bara en del av alla otroligt fina klappar..
Idag har vi lekt med alla  saker, byggt Star Wars lego, Hello Kitty lego osv. Men nu ska vi gå ut och få lite härlig luft! J ska åka längdskidor och E snowracer. Åh, va jag önskar att jag kunde åka på mina längdskidor, så himla härligt! Ja ja..jag ska i alla fall försöka vara ute ett tag med mina kryckor..allt går med en stor dos vilja. Dags att fälla ner dubbarna på kryckorna.. :-)
Sköt om er och mys ordentligt i snön!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar