onsdag 1 december 2010

Nu är Julmånaden här!

Nu är det äntligen december! Julmånaden har börjat! Barnen blev så himla nyfikna när jag imorse berättade att det kanske fanns något spännande i köket..? Dom rusade ner för trappan och lös upp, när dom såg alla små strumpor som hängde vid fönstret! Sötisarna! Först klämde och kände dom på alla strumpor, sen efter en stund sa jag att det va en julkalender. J tittade på mig som om jag va helt bakom flötet.."Vaddå är det där en julkalender?" Då fick jag förklara hur den fungerar och sen va allt i sin ordning..
Så jag behöver väll knappt säga att dagen började med överlyckliga barn!

Ikväll ska vi sitta bänkade framför årets julkalender Hotell Gyllende Knorren, håller tummarna på att den är bra! Precis som julkalendrarna va när man själv var liten..åh, minns ni Trolltider, Albert&Herbert, Teskedsgumman? Det va tider det!
Ha en riktigt vintrig & skön första december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar