onsdag 1 december 2010

Mitt yttre..

Jag ser mig själv i spegeln och inser att jag har rationaliserat bort vården av mitt så kallade utseende..jag känner knappt igen mig själv!? Det är en grå bild som möter mig i spegeln, mörka ringar under ögonen och sömnsvullet trött ansikte...Vad hände liksom?

När jag ser närmare på mina ögonbryn, ser jag att jag helt missat att plocka dom, sen typ oktober eller nått? och i det läskiga ljuset på toaletten ser man ju allt...usch. Håller jag på att gro igen eller? Måste göra något fort! Jag klippte & slingade ju mig igår och fick iallafall ett enormt lyft på huvudet! Men resten då!? Nån som kan tipsa om nån bra brun utan sol för fejjan? Bra concealer för alla mörka ringar? eller nån annan bra mirakelprodukt?!

Känns som om jag inte har tid att titta mig i spegeln heller. Min sminktid på morgonen går åt till att borsta tänderna, kamma håret o sen en snabb scwish över ögonen med mascaran..Tänk om det vore så att jag va sådär naturligt vacker och modernatur-lik, en naturlig babe..Ja, ni vet en sån som kliver upp ur lakanen rosig och dann och jämn i hyn och redo för en ny dag helt utan en uns av smink på varken ögonen eller kinderna..Men näh..Thats not the case.

En del av mig skiter i detta, jag har två barn som jag prioriterar att gosa med och hjälpa på morgonen, istället för min egen spegelbild. En annan del av mig skriker: vad i hela helvetet, nu får du ta och ge dig! Skyll inte på kidsen! Att snygga till sig är ren och skär hyfs, om inte så för den närmaste omgivningens skull :-)
Jag måste nog ta tag i mitt yttre nu innan det är försent..Men snart är det iallafall lite jullediga dagar, rackarn´s va jag längtar efter sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar