söndag 5 december 2010

Julig andra advent

Det blev lite sömn inatt, för igår va jag ute på middag med några gamla högstadiekompisar. Vi är några tjejer som brukar försöka ses några gånger per år och "uppdatera oss" på varandras liv, riktigt mysigt! Som 16-17 åringar va vi på Kos tillsammans nu blir det lite mer "hemmavid dejter"..haha! Nån har precis fått barn, nån är gravid och flera är tvåbarnsföräldrar, härligt! Igår åt vi på Varda, en restaurang i v-ås, efter det var vi några stycken som gick vidare ut i natten.. Jag hängde på och det va riktigt roligt att få skaka ruuumpa! Man fick lite flashbacks från v-ås tiden..hihi!

Så idag vaknade man lite småseg..Men med lite alvedon, så hoppade knoppen igång.. Vi åt en god och sen frukost i mina föräldrars hus sen gick vi på den härliga julmarknaden i närheten där dom bor. Jag hittade ett jättefint stort vitt hjärta som jag ska pynta och sätta på dörren! (ist för en krans) och lite annat juligt. Bild kommer längre fram..
Sen träffade vi hela tjocka släkten på Kungsbyn för gottigt julbord! Det va så mycket gott, så gott! Allt från viltsvinsskinka, skaldjurspaté, blåbärssill till revbensspjäll och chokladpudding. Så nu ligger man i soffan och jäser..Jag orkar inte ens nån middag, det blir lite gott thé ikväll bara..phu!
 
Lillfia åt nog nästan lika mycket julbord som far sin..Men bara nästan..haha!
Hoppas ni har haft en härlig andra advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar