söndag 19 december 2010

Det blev kryckor

Igår hade vi en jättemysig kväll hos mina föräldrar, åt massa gott och firade min mamma, som faktiskt fyller idag! Grattis underbara mamma! Vi satt och mös vid brasan, så härligt!
Sen skulle jag lyfta upp E till min farmor, men då hände nått i ryggen, det gjorde jätteont..Jag fick sätta ner henne direkt, sen hade jag ont hela kvällen..Jag la mig tidigt och hoppades att det skulle vara bättre när jag vaknade idag..Men jag sov jättedåligt pga. smärtan i ryggen..
Imorse kunde jag inte ens ta mig ur sängen själv..Jag kunde inte gå utan att hålla mig i min man. Så jag fick ligga i baksätet påväg in till akuten. Där fick jag ligga på en säng i tre timmar innan läkaren kom..Inte så roligt..Jag har diskbråck och nu har det blivit sämre..mycket sämre..Vilket känns så himla tråkigt..Jag fick konstaterat att jag hade diskbråck i augusti, men har klarat mig rätt okej på mediciner hela tiden. Och envis som jag är så har jag fortsatt jobba hela tiden och hoppas på att det ska släppa av sig självt. Nu kan jag knappt röra mig, har nog aldrig haft så här ont (30 tim. på förlossningen är en bit av en kaka, jämfört med detta..!) Läkaren gav mig mer mediciner, sjukskrivning och kryckor..Usch, nu tycker jag synd om mig själv..Skit olägligt!! Vill ju vara bra till jul..?!

Helt otroligt att det bara är fyra dagar kvar nu! Jag vill bara bli bättre.. Barnen hade det jättebra hos mina föräldrar medans vi va på akuten. Dom hade sladdat runt i snön på morfars fyrhjuling..
Gissa om dom va överlyckliga!?
Nu ska jag tända det fjärde ljuset och titta på film med mannen.
Hoppas ni har haft en mysig fjärde advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar