tisdag 13 december 2011

Luciadagen 111213

 Imorse fick vi njuta skönsång från dagis lucia tåget! 
I år blev det inomhus för första gången, pga. regn o rusk..Men det fungerade bra tyckte jag iaf. Även om det är mysigare att vara ute om det är snö, som gör gården ljusare, men i denna skit prutt superdötrista vinterväder..Så va inomhus bara bra. 
Dom är ju för goa alla små tomtar, lucior och så några pepparkaksbarn bland annat min lillfia! Varför ska alla tjejor vara lucia liksom? Näh, min tjej skulle minsann vara pepparkaksgumma! Även om hon först va rädd att kanske nån skulle äta upp henne…? hihi! Sötnosen!..
 Efter dagis blev det ett till, jättefint arrangerat luciatåg på jobbet, så duktiga elever från nån skola här i byn.
Två reflektioner från kommunhusets luciatåg:
*När kom den nya upphottade versionen av ”Staffan va en stalledräng” med bla. ”hämta öl..” i texten..hmm..?
Men kul var den!
*Grabbarnas nya tomtedräkt bestod av vit skjorta, röd fluga samt tomteluva, snyggt måste jag säga!
Nu blir det lite mer jobb men från soffan, för samtidigt måste jag slå in lite julklappar..vila, jag? nja..inte såhär innan jul precis..phu..
Gokväll & hoppas ni har haft en fin Lucia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar