söndag 11 december 2011

Dagens husbygge


Idag har barnen kämpat riktigt bra tillsammans med vårt fina pepparkakshus!  J spritsa o lillfia satte fast flera nonstop! Ser ni hur fint dom gjort!  ..så stolt bakmamma!

Eftersom jag tycker det är lika roligt som barnen, att rita på hus..Så gjorde dom en sida och jag den andra.. Ovan ser ni barnens sida med deras initialer i nonstop..!
 Små mini Hallo Kittysar fick flytta in men även tomtar & spindlar.. ? barnen är så nöjda så..
 Sen har lillfia och jag gjort smarrigt Julgodis, här ser ni några av dom!

Vita nougatgömmor
Ingredienser
50-100g Odense Nougat
200g vit choklad

Gör så här
Skär nougaten i små bitar.
Smält den vita chokladen i vattenbad. Ställ ut ischokladformar på en tallrik eller bricka.
Lägg i en bit nougat i varje form och fyll på med vit choklad. Ställ kallt tills allt stelnat och njut!  Jag gjorde några med mörk choklad och några dekorerade jag med nonstop ovanpå som ni ser.. Fort vare gjort! Snabbt och enkelt vilket är ett stort plus så här i juletider. Otroligt enkla, otroligt goda!
Ha en skön söndagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar