tisdag 28 september 2010

Världen i sonens rum

Igår fick J en jordglob med belysning innuti, supermysigt! Han lyssnade väldigt fashinerat när jag visade vart vi varit i Grekland, Spanien osv. Så mysigt att man kan sitta och prata om våra resor, att han minns vissa saker vi gjort för flera år sen. Vilket minne barn har redan vid 5 års ålder!

Imorse när han tände jordgloben sa han "mamma längst ner här, det är sydpolen eller hur!?" Det va duktigt, för jag har inte berättat det för honom! Så då frågade jag honom om han visste vad platsen längst upp hette, då svarade han uppepoolen, så gulligt! Sånt värmer det i mammahjärtat.

Idag har jag äntligen pratat med min kära syster som varit i Spanien i en vecka. Vi pratar så ofta i telefon så det har varit så tyst den senaste veckan :-) Men nu är världsordningen återställd. Skönt!

Idag skiner solen men vinden är kall, men det verkar bli en underbar höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar