onsdag 22 september 2010

Soldyrkare

Tänk nu är det onsdag, jag vet inte om jag längtar till helgen..Jag ska bara upp tidigt o stå på barnloppis och försöka få iväg alla fina barnkläder som legat på vinden..Men visst kommer det ju bli skönt med helg ändå!
Idag har solen varit framme, underbart! Jag är verkligen beroende av solljuset! åh, nu kommer minnerna.. jag längtar tillbaka till Kreta! Jag och barnen simmade i poolen på Kreta för bara en månad sen!

Älskade underbara badtokiga busungarna!
Min vackra familj i mysiga Chania

Detta säger Bondepraktigan om September:
•Oväder i senare hälften av september efterföljs nästan alltid av starka stormar.
•Våt september ger torr oktober. Dimma på aftonen betyder regn på natten.
•Faller löven tidigt från träden, kan man vänta en vacker efterhöst och milt väder.
•Sena blommor i trädgårdarna båda vacker höst och lindrig vinter.
•När björkar och pilar länge behålla sitt löv grönt uppe i toppen, medan de tidigt fälla det på de nedre grenarna, kan man vänta tidig vinter och god vår.
•Oväder i september bebådar mycket snö i februari och mars samt ett gott sädesår.
Undrar om dessa gamla talesätt stämmer? Det får vi se..
 
Sverige är vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar