onsdag 1 september 2010

Dags för nya friska tag!

Jag körde LCHF i våras och jag tyckte att det fungerade. Så nu efter semester och allt onyttigt är det dags igen att försöka få bort lite kilon.. Det är jobbigt att behöva tänka på vad man äter..tänk om man va en sån som kunde äta godis varje dag, utan att gå upp ett gram!?
Jag är en riktig chokladmaniac! Men vem gillar inte choklad :-)

Ja, men iallafall..sluta dregla nu...hihi!
Jag har tyvärr ett problem,  min dåliga rygg, ska till min läkare imorgon igen. Men sist vi träffades sa han "att det med stor sannolikhet rör sig om ett diskbråck" Så jag äter mediciner varje dag för att kunna fungera någotsånär utan enorma smärtor. Det är verkligen jobbigt helt enkelt. Men det stoppar liksom mina möjligheter till nån slags träning för tillfället.. Jag får inte överanstränga ryggen just nu sa läkaren.
Men maten, den kan jag påverka! Så jag äter så lite kolhydrater jag bara kan framöver och så får vi se hur mycket jag går ner (eller upp?) framöver. Jag har vägning på måndagar!
Om du vill läsa mer om LCHF: http://www.lchf.se/

Underbar chokladmousse kan jag äta med LCHF! Mumms, nu måste jag gå och äta! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar