söndag 12 september 2010

Light me up

Hur fin är inte den här enkla designen av en helt vanlig glödlampa? Designtorget säljer den tror jag, måste kolla upp den. Skaparen är Eric Therner. Jag gillar´t. Jag ser gärna mer av smart och snygg design av vardagliga ting som helst inte ska kosta mer än ett par hundalappar... Det blir ju så mycket roligare då.



Vi letar taklampa ovanför vårat matbord, just nu är det bara två stackars glödlampor som hänger ner från taket..inte så fint. Men jag och R har lite olika smak..så det har tagit lång tid att köpa ny lampa :-)
Jag kan tänka mig denna mysiga, som man kan ha gröna växter i. Men dom skulle aldrig hålla sig fina hemma hos oss..Vi är för dåliga på att vattna...
 

 
Bättre nån i stil med denna, fin va? dock inte för min plånbok..ca 7000kr..
 


Här är en annan jag gillar, man vill liksom nysta upp den. Spacad på nått vis..
 
Ännu en läcker, gillar den med klarglas, Lampan Big Bundle...
 

Sen har vi en härlig taklampa som man kan förvara vinglasen i! Glasklasen är en ljuskrona och samtidigt förvaringsplats för dricksglas på fot, antingen med alla glas likadana eller i olika kombinationer av former och färger.


Jag undrar mest vilken dag vi kommer komma överens här hemma, så vi kan köpa en ny taklampa...Ge mig gärna tips på några som ni gillar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar