lördag 18 september 2010

Bebisgos!

Jag borde egentligen sminka mig eftersom jag ska åka på tjejmiddag om 30 minuter och jag sitter fortfarande med blött hår...Men jag måste bara berätta att jag höll i en EN månaders bebis igår kväll! Vilken goding!! Tänk att varje gång man håller i en sån, så kommer känslan smygande "ska vi inte ha en till..?" Det är ju så underbart! Den härliga första tiden när man lever i "bebisbubblan", men så börjar man tänka bekvämt..näh inga mer blöjbarn osv..Sen märker man såväl skillnaden på par som fått sitt första barn och på dom som fått sitt andra barn :-) Har ni tänkt på det?

Bebisen verkar ha påverkar våra barn också för denna konversation skedde imorse vid frukostbordet:
E    -Mamma, ska du ha en bebis i magen och jag och J och pappa?
Jag -Näh, det blir nog svårt för killar kan inte ha bebisar i magen..
E   -Men då kan du och jag ha en bebis i magen då?
Jag -Men du måste bli stor först innan du kan få en bebis i magen.
E    -Men då kan du ha bebis i magen då!
Jag -Eh..jaha..Vill du ha en lilla syster eller bror alltså?
E  -Ja

Sen fortsatte hon bara att äta sin gröt..lillfia! Jag säger det igen, tänk om man skulle se på världen så enkelt som barn gör det!? 

Här är E två dagar gammal...har hon verkligen varit såhär liten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar