fredag 24 september 2010

Herman har kommit till oss

Idag har jag har fått en liten Herman av en jobbarkompis! Jag har hört talas om dom tidigare men aldrig "tagit hand om en". Barnen blev i alla fall överlyckliga när jag förklarade om den, hur man ska sköta den, mata den osv. Ett tag tyckte jag att J tittade på mig som om jag vore en utomjording..men jag hoppas att han ska tycka det är roligt! Han älskar nämligen att baka! Har varit med mig i köket sen han kunde sitta själv på diskbänken, från typ sex månaders ålder! Desamma gäller för Emma, även om hon mest bakar för att få slicka i skålen efteråt :-) Måste erkänna att när jag tittar på Herman går tankarna till någon läskig skräckfilm och jag känner på mig att en zombie snart ska titta upp ur geggan... :-)
Men det ska bli spännande!  
Allt i bak och kakväg måste ju testas, jag är ju trots allt en riktig BULLMAMMA!
Så här kan det se ut på köksbänken!
Någon som vet något om ursprunget av Herman? Har någon av er fått denna kaka och bakat den?

Nu sitter vi i soffan och myser, min man är på väg hem han har precis landat (han har varit på jobb i Malmö) Skönt att "få ihop familjen" igen till helgen! Imorgon ska jag upp tidigt, ska nämligen försöka få lite barnkläder sålda på loppis! Har en himla massa kartonger fulla med fina kläder, så för att göra rätt för mig och mina barns framtid värnar jag om miljön! Så för varje nytt plagg som jag köper ska jag försöka sälja ett gammalt!

Håller tummarna för sol i helgen!
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar