måndag 6 september 2010

Tänk om livet vore enkelt..

Hösten kom så snabbt i år tycker jag! Men det har nog att göra med att vi hade semester sent i år. En annan bidragande faktor är nog att det blev som himla stor omställning att gå från 38 grader till 5 grader, när vi kom hem från Kreta förra helgen.. Det va en underbar resa vi hade på varma fina Kreta! På Kreta berättade jag en dag för J att jag inte visste vart jag skulle arbeta någonstans när vi kom hem igen (jag är konsult). Då sa han helt självklart "kan du inte få ett uppdrag i Grekland då!?" Så sött! Tänk om livet vore så enkelt som för en 5 åring..
Tänk om man tog tag i sina drömmar och flyttade utomlands?! Nån dag kanske :-) Jag skulle verkligen kunna tänka mig att bo och arbeta på en vingård i Italien! Åh, börjar redan drömma mig bort..Ser framför mig utsikten från altanen, vindruvsklasarna, värmen, solen, det vackra italienska språket, parmaskinkan, mortadellan, olivoljan, tallegion, tiramisu...mmmums!


Ja, varför inte? Ja, det jag kommer fram till är nog att man borde våga mer.. :-) Men det som "stoppar" mig lite är ju familjen, alltså släkten..har nog svårt att flytta långt ifrån dom närmsta!

Idag har jag börjat ett nytt uppdrag i Solna, på ett läkemedelsföretag. Det känns bra, mycket nytt med kliniska prövningar, men spännande och lärorikt! Men vi får se vad som händer framöver!
Nu lite info om min måndagsvägning, hade (bara) gått ner -0,5kg idag, men man får va glad för det lilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar