tisdag 2 april 2013

Tröttmössan spekulerar

Lillfia på nya cykeln..!
Det va inte roligt att gå upp imorse..uj uj va trött jag va..Hela familjen sov när jag smög iväg.. Tröttheten satt i sig hela dagen..Men när jag kom hem gick vi ut, så lillfia fick prova nya cykeln, hon va jätteduktig..! Så skönt att få lite luft. Sonen har idag åkt iväg på Helsingfors kryssning med farmor & farfar (julklapp). Så han kommer inte hem, förrens på torsdag..gaah..! Saknar han ju redan.. Men han va så himla uppspelt inför resan, så mysigt att se..!
Tillbaka till min trötthet..Kan man få en helkroppsbesiktning? Finns det nått sånt? Man besiktar ju bilen varje år? Det tycker jag man borde göra.. Men jag har ingen sån där "egen doktor" har ni det? Borde jag skaffa det? Men på vår vårdcentral byter dom läkare typ jämt, så det är nog svårt då.. Jag skulle vilja ta lite vanliga allmänna prover. Lite vanlig allmän lagning sådär. Det är ju lite läskigt att gå till doktorn. Tänk om de upptäcker något? Cancer? Kol? leverfläckar? Heter det så? Födelsdagsmärken? Födelsemärken? Varför heter de så? De flest kommer ju när man blir äldre? Hmm..dumt.
Skulle ju behöva en genomgång av hjärnan också.. Lite vanlig allmän lagning på den. Allmäntillståndet. Hur är det? Vore ju perfa om jag kunde komma om någon vecka och hämta den. Nyservad. Uppfixad. Tänkte de kunde uppgradera den lite. 2.0. Ny programvara, nu lite bättre. Mindre trög och mindre fundersam. Jag tror jag skulle behöva lite vanlig allmän uppfräschning bara. Det är ju vår. Då ska man vara som ny. Nybesiktigad.
Som ni hör, jag ör trött o vimsig..hihi!
Sköt om er raringar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar