måndag 1 april 2013

Solig dag på Skansen

Vi började dagen med att lura barnen att vi måste vara hemma o städa hela dagen, för det är så himla stökigt överallt.. Lillfia tittade på mig med ledsna ögon o sa; -men mamma jag har ju bara några barbisar på golvet..! Sen skrattade vi "april april.."...!
Vid frukostbordet bestämde barnen att vi skulle åka till Skansen idag..! Så vi packade ner hamburgare, bröd, puckodrickor, kakor osv. för att kunna grilla till lunch. Vädret va ju alldeles strålande, sol sol sol..! Love it..! Har verkligen samlat på mig fräknar idag..hihi!
Vi tittade på barnteater på lillskansen, klappade stora baggar, letade efter vargar o järvar o såg älgar på långt avstånd..haha! Alltid lika underhållande på skansen, alltså vilka djur som behagar visa sig.. Lite  kurragömma..? De grillade ostburgarna till lunch, blev toppengoda o vi toppade det med smarrig våffla till efterrätt..wow! Min med skagenröra som va helt underbart god!
Lillfia ville åka slänggunga o hade precis längden inne..Hon är så modig..!
Vi hade en riktigt mysig o solig dag på skansen, alla va helt slut när vi kom hem på kvällen..
Men imorgon är det jobb igen, iaf för mig..så va det slut på den härliga ledigheten.
K r a m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar