onsdag 3 april 2013

Dagens lista


Vårsolen-  Jag älskar att sitta i vårsolen med en kopp té i handen.. Sen kanske man behöver en mysig filt om sig, men vad gör väll det.. åh, ge mig mer timmar i solen..!

Utomlandsresor - Är nog det bästa jag vet, tänk er.. att sätta er på ett plan som är påväg till ett helt annat land där ni får upptäcka andra saker som t.ex åka till Barcelona för att shoppa eller åka till grekland för att sola och bada..! Behöver verkligen boka in en resa nu..

Vänner-  När man känner sig nere, när man behöver tips, när man behöver en kram, när man bara vill att nån finns där.. Då är det helt underbart med ens vänner o verkligen superviktigt! Kram på er godingar!


Snö & kylan- Det har varit en fin vinter, men nu känns det som om det är tillräckligt.. Vi vill ha vår nu..ok?!

Dålig kommunikation - jag säger som arga snickaren: "ni måste ju prata med varandra!". Dålig eller utebliven kommunikation är källan till mycket onödig gnabb och negativ energi. Konstigt att vi i dagens kommunikations samhälle verkar kommunicera allt mindre.. Konstigt.

Mesiga föräldrar- Jag tycker många föräldrar är lite "mesiga" eller "daltiga" med sina barn.  Det är ofta jag ser föräldrar som har småbarn, som låter barnen få styra och ställa över dom. Tex. föräldrarna får inte med sina barn hem från dagis. Dom svettas och mutar sina barn med allt möjligt för att få med dom. Hela tiden ska det förhandlas. Det slutar ofta med att barnet blir ilsket, och föräldern förtvivlad. Näh, fram med lite mer stake och visa vem som är förälder..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar