söndag 14 april 2013

Däckbyte, tjejmiddag & kalas

Nu är jag tillbaka, helgen har gått i ett.. så jag har inte hunnit med bloggen..Men nu kommer en snabbgenomgång..hihi!
Fredagen va tung.. Jag o mannen va  i Solna där min mans farmor, skulle begravas.. Det va en väldigt fin cermoni, men otroligt känslosamt. Det va många minnen som kom upp..
På lördagen åkte vi till mina föräldrar för att byta däck på en av bilarna, jag iklädd en sydväst eftersom det regnade..haha! Sonen hjälpte till med däcken medan lillfia hjälpte mormor med lunchen..!
Sen fick vi snabba oss hem, sonen skulle på fotbollsträning o jag skulle iväg på tjejmiddag..! Så snabba puckar.. Det va tjejmiddag med IHM tjejerna, hemma hos Maria, i Skogås. Vi började med att äta en underbar bruschetta till förrätt, sen gick vi till bastun o hade mysigt spa..! Vi gjorde ansiktsmasker, hårinpackningar o fotpeeling, riktigt härligt..! När vi kom tillbaka till Maria, åt vi en helt underbar lammgryta med tzatsiki o ris! Till kaffet hade Maria lagat en jättegod citronmaräng paj, så fräscht!
Sen blev det bubbel o gott vin såklart..och en massa babbel till sent på natten..! Jag och en av de andra tjejerna sov kvar, jätteskönt. Så imorse bjöds man på härlig frukost, innan jag hämtade upp familjen som kommit in med pendeln. Vi åkte vidare till Nacka forum o inhandlade en fin sommarklänning, innan det va dags att åka vidare till Värmdö på 7 årskalas..! Det va trevligt, bordet va uppdukat med tårta o fina cupcakes o Stella blev glad för klänningen, härligt!
Så nu är man lagom seg i soffan..haha!
Kram på er finingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar