söndag 7 april 2013

Tjejmiddag & fotbollsmatcher

 Igår kväll blev det tjejmiddag med fina grannbrudarna..! När de kom började vi med Strawberry Daiquiri oj, va smarrigt, jag fick lite sommarfeeling..! Jag hade gjort Gambas al ajillo till förrätt. Men tyvärr blev vitlöken lite bränd, men det gick o äta iaf..! Sen blev det lax i ugn med cantadou, den blev riktigt god! Recept här:
Lax med räkor & cantadou
Ingredienser
4 laxfiléer
1 burk cantadou vitlök & örter (färskost) 125 g
3 dl grädde
1 äggula
Knappt ½ dl dill
Salt
Citronpeppar
ca 1½ - 2 dl handskalade räkor på burk  
Lägg laxen i en ugnsform. Blanda färskost ,grädde och äggulan till en sås. Smaksätt med salt och citronpeppar. och dill .Häll såsen över laxen och ställ in i ugnen, 200 C, ca 20 min. Ta ut formen ur ugnen och strö över räkorna. Jag servera med pressad potatis o sallad.
Till efterrätt gjorde jag, detta 
Mjölkchokladpannacotta med hallon
4 portioner
2 gelatinblad
4 dl mellangrädde
150 g mjölkchoklad i bitar
hallon till garnering
Lägg gelatinbladen i blöt i 10 minuter. Koka upp grädden och chokladen. Dra den från värmen och vispa så att chokladen smälter. Krama ur gelatinet och vispa ut bladen i gräddchokladen. Häll upp i portionsglas eller skålar. Ställ kallt i 3 timmar. Toppa pannacottan med ett par hallon..!
Till efterrätten hade jag bara schweizerchoklad hemma, men det funkade bra det med..!
Vi pratade om högt o lågt, precis som vanligt på tjejmiddagar, det blev en otroligt roligt & mysig kväll..! Tack fina granntjejer!
Idag ville jag sova länge..men av nån konstig anledning tyckte inte min kropp det, så jag vakna runt sextiden..usch.. Sen kunde jag inte somna om. Det är inte roligt, för nu är jag enormt trött.. Men på förmiddagen va vi hela familjen, i Brohallen o tittade på sonen som spelade mot Kungsängen. Himla roligt, han vann två matcher av tre..kul!
Sonen spelar o lillfia leker med grannkillen, mysigt..!
Sen åkte jag en sväng till stinsen för att försöka få tag på fodrade regnstövlar till lillfia, men de fanns inga..suck. (det har gått hål på hennes..) Men jag hittade en fin tröja till mig med silvervingar på ryggen..! Sen en tyllkjol till lillfia, som hon blev så glad för..! Sen kunde jag inte låta bli att köpa dessa gympisar, på rea..!


Dom va riktigt sköna. Nu lite choklad i soffan, tror jag minsann..!
Ha en skön söndagkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar