fredag 15 februari 2013

Tillbaka från EU resan

God mat, choklad & vackra byggnader..!
Har ni saknat mig? Det va dåligt med wifi där.. Men åh vilken spännande resa jag har varit på!
Vi var runt 20 st upphandlare från norra Stockholm som fått möjligheten att göra denna studieresa till Bryssel, EU´s hemstad (med hjälp av bla. EU bidrag..yeeaah). Vi har besökt SKL, Stockholmsregionens Europakontor & Svenska EU representationen..men häftigast va ju att besöka EU parlamentet..! Vi hade ett fullspäckat schema med flera intressanta människor som arbetar i EU. Det kändes bra att få en inblick i hur det kan vara att jobba där, hur EU fungerar o hur nya direktiven påverkar våra upphandlingar osv. Väldigt nyttigt..!  Det blev mycket god mat, men även väldigt många promenader runt stan..! (fick tom. blåsor under fötterna o gick ner 2 kg..haha!)
 
Alla upphandlare på parlamentet
Det fanns väldigt många fina byggnader i Bryssel och EU parlamentet va maffigt..! Vi njöt av solen när vi va där, men sen fick vi höra att det regnar 200 dagar per år i Bryssel..!? Låter så deprimerande.. Vi hann även se den lilla kissande pojken..Manneken Pis
Ser ni lilla strålen bakom mig..?
Så resan va otroligt intressant o jag känner att jag vet mycket mer om EU än "vad som står i tidningrna.."
Nu är jag lite trött o ska försöka kolla på på spåret med mannen..!
Ha en fin fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar