söndag 3 februari 2013

Lammet & grisen & skoteråkning

Otroligt gott på Lammet & Grisen..!
Igår va vi på Experium hela dagen och badade som tokar.! Eller barnen badade, jag njöt länge i bubbelpoolen..hihi! Det fanns flera olika rutschbanor o barnen gillade det verkligen! Vi har varit där förut men det va några år sen.. Så det va riktigt skönt att få mjuka upp skidmusklerna i bastun o i bubbelpoolen..! Sen fixade vi oss i ordning och for till restaurang Lammet & Grisen, som är känt för sitt speciella middags koncept- där lammfilé, fläskfilé o oxfilé trancheras av kockarna. Tillbehören hämtar man sen på olika buffé bord, det va verkligen otroligt gott..! Vi åt som bara den o jag klämde faktiskt ner en underbar dessert också, en chokladsymfoni, som jag bloggade om i går natt. Lillfia åt sin första bananasplit o hon va mycket glad över den som ni ser..
Vi va fortfarande mätta när vi vaknade imorse..hihi! 
Vinflaskorna på Lammet & grisen va lika stora som lillfia..!
Idag va det -14 när vi vaknade..burr! Så vi städade efter oss i vårat rum o packade ner våra saker..Sen klädde vi på oss o for till Mattias bror, där vi åkte skoter på gärdet..! Mattias skoter har 170 hästkrafter..oj va fort den gick..! Lillfia o sonen va helt överlyckliga..hihi! Jag frös lite i ansiktet när det gick så fort..Men kul hade vi! Hunden Gandalf busade som vanligt o barnen har redan börjat tjata om att vi borde köpa hund..hihi!
Sen efter lunch började vi åka hemmåt, för det tar ju sin lilla tid.. Jag läste Zlatan boken på vägen hem, härligt att få chansen att läsa lite! Det kändes skönt att komma hem, även om jag mer än gärna hade åkt slalom ett par dagar till... Men vi har haft det så himla skönt..!
Kram på er godingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar