söndag 24 februari 2013

Myshelg i Sthlm

Igår överraskade mannen mig med en hotellvistelse i Stockholm..! Han hade bokat ett jättefint stort rum på Clarion Hotel Stockholm. Vi åkte in redan på förmiddagen för att få en heldag o barnen fick ha överraskningsdag med farmor & farfar (som va biobesök!). Vi började med att besöka Söderhallarna, älskar att strosa kring härliga delikatesser! Mums! Sen blev det lunch med vin, innan jag shoppade lite på en jättebra underklädesaffär. Blev så himla glad att jag fann en affär där jag enkelt kan hitta min storlek, för det är inte lätt.. Jag har liksom aldrig kunnat handla en bh på H&M el. liknande..(varför fattar dom inte att stor byst kräver bra o stabila axelband? blir så irriterad på det..) Men Lindex kan faktiskt ha bh´ar som passar mig, ibland. Men jag fick med mig en bh o en bikini från affären, tjohoo!
Sen gick vi tillbaka till hotellet o gick in på deras fina Spa elements. Där badade vi i den jättetjusiga poolen, som man dessutom kunde simma utomhus i..mysigt! Sen blev det lite bastu också, innan vi gick tillbaka till rummet.
Myssöndag..!
På kvällen skulle mannen träffa sina kompisar på herrmiddag, så vi åkte in till city ihop. Sen blev han hämtad i en limo (!!) o for iväg.. Jag kände för att gå på bio, såg nya Die Hard filmen, den va helt okej. Sen tänkte jag gå in på golden hits där granntjejen Lisa va, men det va lite för långt kvar, innan deras show va slut o vi skulle kunna ses.. Så då tog jag tunnelbanan hemåt till hotellet. Där njöt jag av blåbär & choklad o massa filmkanaler.. Riktig lyx..! (Mannen kom hem lite senare..hihi!)
Imorse blev det underbar hotellfrukost..åh, va mycket gott det fanns!..Pannkakor, bacon, äggröra, brieostar, fruktsallad, nutella (love) o säkert tio olika sorters bröd..o såklart massa annat.. Jag va i himmelriket..! Vi njöt o sen åkte vi hem o hämtade våra små korvar..!
Vilken otroligt härlig solig dag det har varit idag! Jag har njutit i lekparken med barnen, sen har vi även hunnit med lillfias simning. Nu njuter vi av lugnet i soffan.. Det har varit en jättehärlig helg, både barnen o jag va såå glada..!
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar