tisdag 14 juni 2011

Sommarfest

 Våra fina grannar på picknickfiltarna
Igår kväll var det sommarfest på dagis, den sista för våra stora kille! Vi hade med oss hamburgare som vi grillade och chokladbollar till efterrätt (kvar från kalaset, perfekt). Jag är ju med i föräldrarrådet, så efter grillningen var det dags för mig o några till, att öppna lotteriförsäljningen..Åh, vilken anstormning det blev, vi hade tre lotteriringar och allt tog slut på 24 minuter, helt galet! Men självklart jättebra, för alla pengar går ju till barnen! Barnen hann ta några lotter och vi vann barnshampoo, nyckelringar och en rolig bok där barn berättar om Daniel & Viktorias bröllop! 
Sen gick vi en tipspromenad i skogen och helt otippat så ropade fröknarna upp E & J som vinnare, vi hade alla rätt! Jätteroligt för barnen att gå fram och ta emot en jättekartong med engelsk konfekt! Dom va så himla stolta! Sen har sonen gått en vilse utbildning, så alla stora barn, som nu går vidare till skolan, hade sånguppvisning. Man blir ju helt varm i hjärtat när dom står där framme o sjunger så duktigt!
Min J i röd tröja till höger, sjunger  "stop stanna vad gör jag nu.."
Vise utbildningen är en kurs från civilförsvarsförbundet och handlar om Vilse som är en pojke, som lär barn hur de ska göra om de gått vilse. Mycket nyttig information för dom små!
Efter att sonen fått diplom, sina bilder,dokumentation från stora sidan och sin fina medalj var det dags att gå hemåt. Det va en riktigt härligt lyckad kväll! kan inte förstå att jag i höst bara kommer att ha ett barn som går på dagis..helt galet va tiden har gått fort!
Näh, nu ska jag ut i solskenet o göra massa ärenden..busy busy..
K R A M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar