måndag 20 juni 2011

Napparna blev kvar hos Pippi

Här kommer ett litet smakprov från Ronja föreställningen!
Det är inte så bra kvalitet eftersom jag filmade detta med vår fotokamera, men ni ser ju vilket härligt rövargäng!
Jag glömde berätta för er att vår lillfia gav sin napp till Pippi när vi va på ALV! Helt otroligt, för hon har varit enormt fäst vid sina nappar..(men hon har dom bara då hon somnar in, men iaf) Vi såg nämligen en napptunna där barn hade lämnat sina nappar och förklarade för henne att man kunde lämna napparna däri. Då tittade hon på oss och sa -näh, jag vill ge min napp till Pippi! Så sagt och gjort gick vi fram till Pippi och hon lämnade över sin favoritnapp.. Vi andra stod där helt förvånade men glada såklart! På kvällen saknade hon nappen lite, men med hjälp av Herr Nilsson gosedjuret & giraffen så somnade hon iaf. Sen dess har det fungerat toppenbra! Så det känns jätteskönt!
Idag har barnen varit hemma med mig, så J fått vila en extra dag efter helgens feber.. Vi har varit en sväng till hans framtida skola och lekt i lekparken, tittat i skolrummen osv. Väldigt spännande! Nu är det tacos på gång, på en måndag? helknasigt eller hur?!..men såå gott!
Sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar