söndag 5 juni 2011

Sol & värme på ön

Vår vackra skärgårdsö som ligger utanför Vaxholm
Vi kom ut till ön på fredagskvällen tillsammans med min systers familj och mamma. Barnen lekte och alla va så glada att träffa varandra igen! Vi vuxna satt på altanen vid vattnet och mös med vin och goda ostar, underbart! Sen gick vi ner allihopa och satte oss på bryggan (där jag fotar ifrån, på bilden ovan) och tittade på solnedgången, så vackert!
På lördagen fortsatte det varma och soliga vädret, så vi njöt verkligen på bryggan. Barnen lekte med träbåtarna i vattnet, lillfia stod i vattnet hela tiden. Helt plötsligt hoppade syrrans barn i och badade, vilket va helt galet då det va 13 grader kallt i vattnet...! Burr...Men så är jag en badkruka..jag vet..
Men efter en hel dag i värmen blev lillfia trött och somnade plötsligt i mitt knä. Sen blev hon slöare och sämre och fick feber..Hon låg och kramade giraffen och ville bara åka hem.. Så ett tag hade jag ett barn som grinade och ville åka hem och ett barns som grinade och ville vara kvar..Phu! Det va inte roligt men tyvärr fick vi ta beslutet att åka hem, för hon va så hängig, stackars liten. Sen sov hon fjorton timmar i sträck...
Idag söndag verkar hon må lite bättre, sömn är ju det bästa mot feber, men vi har tagit det lugnt idag. När vi kom ner i köket imorse hade en björk blåst omkull rakt in på vår tomt...Lite jobbigt, men inget gick sönder som tur va..Så det blev till att såga lite träd på morgonkvisten..
Nu är sonen på kalas hos bästisen Leon, medans jag och lillfia har lekt och ätit glass! 
Jaha, nu ska vi tydligen gå ut och cykla lite..
Kram på er

2 kommentarer:

  1. Här händer det grejer...tänk om vi kunde ta och komma ut till ön den här sommare iaf...

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur?! nångång måste vi få till det..

    SvaraRadera