lördag 11 juni 2011

Smarrig brunch

Fredagskvällen med grannfons blev som vanligt, sen,.. men väldans rolig! Vi grillade hamburgare och Fredde bjöd på sill, potatis & nubbe! Min man var i himmelen och åt som om han inte sett mat på flera veckor.. haha! Sen blev det musik, vin & prat natten lång..!
 Klassisk iskall nubbe som svalkade i hettan
 Lillfia & kompisen Leia äter fredagsmyyys
På lördagen var det bara att bita i det sura äpplet o gå upp..gäsp.. För det va dags att baka den resterande pajen som skulle med på dagens knytis brunch
En kladdkaka & en hallon/blåbär & björnbärspaj skulle vi närvara med. Vi kom till vännerna Katta & co, ca 20 minuter för sent..bara det tyder på sömnbrist..*host, host*... För dom som känner mig vet att jag hellre är 20 minuter för tidig än för sent.. Det va flera familjer där och det va himla trevligt att smaka på vad knytis brunchen bjöd på!
 Diverse goda ostar & bröd
Broccilipaj, korvar & goda sommarsallader
Efterrättsbordet..oj va gott det va! Pajer & frukter!
När man ätit tills magen kändes sprängfull..så satt man bara och tog det lugnt, barnen lekte med i poolen och vi umgicks! Jättehärligt initiativ, fler sånt eller hur vänner!?
Senare på eftermiddagen har vi städat uterummet, medan barnen har badat lite mer i vår pool. Lite vattenkrig har vi också haft mellan varven! Vi har försökt städat för imorgon är det barnkalas på schemat.. Joroattså,  nu ska jag gå och göra i ordning godispåsarna..
God kväll

2 kommentarer:

  1. Åh vad gott det ser ut. Vilken smart idé, ska jag nog ta till mig. Kan ju ta med dina bilder på inbjudan.. hahaha..

    Hoppas ni får en kul kalas oxå. Kalle längtar såå efter sitt..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Ja verkligen en kul idé! Ja här fixas det för fullt..Ja här är det kalasfix som gäller! Vi har det några veckor tidigare, så inte alla barn är på semester :-) kram

    SvaraRadera