torsdag 10 mars 2011

Fix, bak & kärlek

Idag har vi försökt att få upp FL/Y lampan, det va klurigt, men jag tror vi fick till det till slut..phu! Sen bakade jag bröd, efter att ha ätit knäckebröd och yoghurt till frukost i flera dagar, så tyckte jag det va dags. Inte för att det är nå fel på knäckebröd men iaf  Det blev det underbara långpannebrödet, lätt att göra och så gott! 
Helgen närmar sig och i morgonkväll ska vi på middag, jag ska slänga ihop en smarrig efterrätt och ta med, Chocolate chip cake! Jag har inte lagat den förut men jag har ätit den..Omg!
 
På lördag ska mannen ha herrmiddag hemma hos oss, vilket betyder att vi andra flyr huset så snart vi vaknat..närå, men nästan. För jag och barnen åker till mormor & morfar för lite snöskoter åkning! Bara nu inte all snö smält bort tills dess..
Tänk va härligt det är med mormor& morfar, dom rycker in när det kör ihop sig och backar upp här hemma när vår tid inte riktigt räcker till. Dom gör det för att dom gillar att hänga med sina barnbarn och dom gör det för vår skull. Det gör så att vi får ihop livet på ett lämpligt vis och kan komma iväg och umgås som man & fru. Barnens farmor & farfar är också härliga och bra, måste jag säga och ställer upp för oss. Men ibland hör man ju om en mormor eller farfar som kan, men av någon anledning ändå inte hjälper till med sina barnbarn.
Jag menar inte att man ska ge upp sitt eget liv eller så när man får barnbarn, men de där enstaka timmarnas hjälp är värda mer än vad den som inte befinner sig mitt i småbarnslivet kan föreställa sig. Jag stör mig också på dom som inte hjälper till, trots att de kan, utan bara dyker upp sporadiskt och då förväntar sig att barnbarnen ska flyga upp i famnen och gosa. Som om de kände varandra. 
Barns kramar och kärlek måste man förtjäna, annars får man den inte. 
K R A M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar