onsdag 30 mars 2011

Lek & bus

Idag har jag haft en jättemysig dag med barnen! 
Vi började med att sova tills vi dvs. barnen vaknade, sen åt vi frukost och gick till dagis. Vi lämnade av lillasyster på sin sida och sen följde jag med sonen till stora sidan. Jag va med honom hela dagen på dagis och vi hade jätteroligt! 
Det blev en hel del lek med lego off course, skjuta och kriga med tågrälsar i brist på annat och frisörsalong den va oväntad! Dom är ju så söta, barnen alltså, skulle hålla hand och visa mig allting. J va jättestolt att jag va med och det va så härligt att vara med och se hur det kan se ut en dag på dagis! Man får ju passa på för till hösten börjar han ju förskoleklass..herregu´ inte klokt va åren går..!! Som tur e kan man besöka lillfia då :-)
Jag passade även på att måla lite på väggarna på dagis och nu börjar det se riktigt fint ut i alla rum. Varje rum har olika namn och tex. i nyckelpigan, där inne klättrar det ett gäng nyckelpigor upp för väggarna. Ja, ni fattar..
Efter ett rejält mellanmål med nybakat bröd, (stor eloge till dom suveräna mattanterna på dagis, allt smakade toppen) sa vi hejdå och gick hem. 
Mannen hade kommit hem lite tidigare, så då passade vi på att åka ner till simhallen! Vi badade och simmade en lång stund, innan vi tillslut fick dra med oss barnen hem.. Nu är jag så trött och har förbannat ont i ryggen så jag kommer tillbringa resten av kvällen i soffan. Men det va värt allt, en riktigt mysdag! Så härligt att få ta del av deras "vardag" och även hinna med lite roligt mitt i veckan.
Sköt om er vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar