tisdag 8 mars 2011

Kvinnodagen

 
Idag är det semmeldagen & Internationella kvinnodagen!
Kvinnor över hela världen har lägre löner än män samtidigt som de i genomsnitt gör 70 procent av det obetalda arbetet i hemmet. Nästan hälften av alla vuxna kvinnor har blivit utsatta för våld av sina partners och i de flesta väpnade konflikter förekommer systematiskt våldtäkter mot kvinnor. UNDP, FN
Lika lön för lika arbete känns som en självklarhet, men det vet vi alla att så är inte fallet även fast det är 2011. Hushållssysslornas fördelning i hemmet har väll i alla fall blivit bättre? Jag hoppas verkligen det. För vi bör hjälpas åt så gott det går på alla tänkbara sätt, både på hemmaplan och internationellt. Jag skänker en extra tanke till alla kvinnor, män och barn som far illa i världen -All kärlek till er!
På tal om kärlek fick jag en härlig present av min man dagen till ära! Och semlorna på bilden är bakade av barnens farmor och dom smakade riktigt gott kan jag tillägga :-)
Mycket kärlek vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar