torsdag 10 november 2011

Matmässan i bilder

 Idag har jag och min underbara man njutit av allt gott på Mitt kök matmässan!
 En jättegod Kvanne glögg 
(Kvanne är en välkänd medicinalväxt som använts sedan 1100-talet, framför allt av samerna som kosttillskott och influensahämmare)
 Chokladpraliner...åh så gott
Mera godis
  
 Chokladfontäner, denna med mörk & lime choklad
 Vit & mjölkchoklad fontän, ljuvligt goda kan jag meddela..vill ha en hemma nu! Ooops där åkte den upp på önskelistan!
 Choklad från Öland
Pralinhuset..här handlade jag en hel del..Mmmums!
 Bara massa god Havtorn! marmelad, glögg, gelé..ja allt gjort på havtorn!
 Victoria som vann Matbloggspriset, läs hennes härliga blogg här.
 Italienska matvaror fanns det gott om denna goda pesto köpte vi hem!
 Mannen provar en utsökt charktallrik! För lunch kunde man hoppa över, eftersom man fick provsmaka överallt..hihi!
 Den bästa av alla ostar! Permigiano reggiano
Det fanns såklart massa gott att dricka också, så nästa år blir det pendeltåget till mässan..hihi
Vi fyllde några kassar med goda ostar, choklad, ostkex, pasta, kött, olika pesto.. m.m
Det va en jättegod matdag och jag har inte ens orkat äta middag ikväll.. Jag gillar atmosfären på dessa mässor, glada, säljande, matintresserade människor o så blir man blir själv så inspirerad! Åh, det är ju mat jag borde jobba med, det hör ni va!? hihi!
Nu måste jag packa lite för imorgon är det.. off to London baby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar