tisdag 15 november 2011

Lite fler London moments

Mitt fina resesällskap Katta & jag
 Och Mikaela var också med, här fångade jag dom mitt i shoppingen!
 
Så himla fint julskyltat överallt! Jag som älskar jul, blev så klart inspirerad!
 Jag njöt av solen i Piccadilly Circus! Vi hade himla fint väder och varmt så man fick vårkänslor..Inte lika roligt när man steg ur planet igår kväll, tillbaka till 4 grader..burr!
 
 Platsen är en av de mest kända i London och byggdes upp år 1819. Hela området var en gång täckt av neonreklam, men idag är bara en byggnad som har reklam..
I torgets sydvästra hörn står fontänen Eros från 1893. Lite google kuriosa är att den lille bågskytten inte är av brons, som fontänen är, utan av aluminium. Den var faktiskt den första statyn någonsin i detta material. Idag är det inte lika vanligt att punkare flockas kring fontänen, det var en vanligare syn när jag sist besökte London..!
Fina bussarna på Oxford Circus
 Är det här alla gamla Barbies kastas?! .. en av Londons alla T-bane stationer..
 
 I Disney store fanns nog alla Disney karaktärer, galet men roligt för barnen!
Min flygplanslunch på vägen hem, dessutom mycket godare än vad man kunde köpa dyrt på ryanair.. Vi hade verkligen en jättemysig helg, trots lite sjukdom hos mina resetjejer, men jag är redo att planera nästa resa redan nu! 
Så vart ska vi och vilka hänger på?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar