måndag 7 november 2011

Bebisgos & fina fisken

Igårkväll kom min mans kompis Peter och hans Malin förbi oss, med deras nyfödda otroligt söta bebis Ludvig. Jag hade förberett med en äppelpaj till efterrätt, men middag skulle vi ju äta först! Peter som inte bara är en nybliven pappa..är också riktigt bra på att laga mat! Så han fick laga maten tillsammans med min man! Toppen ju, så fick jag prata med mamman och nya söta bebisen!
 
Det ser kanske inte så gott ut, men omg va smarrigt det va!
Recept på  Peters fisk med sparris & kräftstjärtar
500 g kolja
grädde
cream freich
grön sparris
en burk kräftstjärtar
purjolök
röd stenbitsrom
fiskbuljong
salt och peppar
Ställ in fisken i ugnen (i en ugnssäker form) ca 20 min, 200 grader. Stek hackad purjolök i stekpannan, häll på cream frech, lite grädde, en fiskbuljong, lite dill, stenbitsrom, och häll sist i kräftstjärtarna. Krydda med salt o peppar. Låt sparrisen koka 15 min (perfekt att tjoffa i dom tillsammans med potatisen, som du kokar till). När fisken är klar i ugnen, häller du den härliga såsen över och sparrisen! Så otroligt gott och enkelt!
 
Armar uppåt streck! Stolta pappan Peter med sin nyfödda goding
 
Åh, har ni sett en sån söt en! Det va en härlig kväll med många skratt!
Hoppas ni har en fin dag, trots att det är måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar