måndag 7 november 2011

Just nu

Visst är det svårt att varken älta gårdagen eller oroar sig för morgondagen? Det kan vara så svårt att bara vara närvarande just i den här stunden. För jag är en typisk framtidsmänniska. Jag vill springa fort runt hörnet för att se vad som finns där. Jag planerar mycket och långsiktigt eftersom “jag vill ha något kul att se fram emot”. Ibland är det ju så himla härligt med själva längtan, att ha något otroligt roligt som kommer sen. Men jag försöker att bli bättre på att uppskatta nuet, och att låta slumpen styra mer.. Jag kan inte ha kontroll över allt. Förutom det som sker just nu.

Men jag är en människa som vill och behöver en plan för allt. Jag är inte så bra på att göra ”ingenting”.. om det inte är så att jag har gjort en plan för att göra ”ingenting”..
För hamnar jag i soffan utan en plan, ingen tid att passa, så kan jag lätt få ångest.. Men jag försöker bli bättre på att lägga mig i soffan i en timme, läsa en tidning och göra ingenting så att det kan vara en underbar stund. Jag kanske bara ska planera in den tiden?

 See ya´soooon
 För när hela veckan går längtar man efter ju till helgen. Då är det extra viktigt för mig, att inte bara låta dagarna gå, utan ha en plan för vad man än ska göra. Och denna helg har jag verkligen en stor plan, för på fredag åker jag till London, åh va jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar