söndag 27 november 2011

Julbak på första advent

 
Igår på dagen va vi hemma hos barnens farmor & farfar och bakade pepparkakor! Barnen kämpade riktigt bra och det blev massor med fina pepparkakor! Barnens kusin Zelda va också med, roligt! 
På kvällen åt vi spontan middag med grannarna och det blev lite vin & gott! Lördagsmys! Senare när barnen somnat, kollade vi på en serie the walking dead..läskig men bra! 
   
Idag var det dags att måla o skriva med kristyr på alla..det tog flera timmar.. 
Men barnen klagade ju inte för det va ju jätteskojigt! ..och väldigt fint blev det!
 Jag passade på att baka saffransbullar som blivit min tradition, dom är så himla goda! Perfekt till första adventsfikat på eftermiddagen! Recept hittar ni här.
 
 Ser ni bullpappret som det står mammas bullar på? hihi!
Idag har jag även bakat kladdkakemuffins & sockerkaka som min härliga farmor ska få. Hon har lite svårt att baka nu för tiden och farfar fyller snart 90 (!!) o då kommer det ju främmande! Såklart man hjälper till! Är det nått jag gillar, är det ju att baka!
 
Min lilla bakassistent! Oops, så kan det gå när lillfia öppnar bakpulvret..
Vi har julstökat hela dagen, så julkänslan börjar kommer över en..Men jag saknar snön så himla mycket..! Vi hade tänkt gå på en julmarknad idag, men utan snö känns det så fel..Så snälla Kung Vinter kom nu! Dessutom fick jag inte åka skidor förra vintern pga. diskbråcket..Så i år ska jag åka massor! ..bara snön ser till att komma..! 
Nu middag, sen lugn o ro, med första adventsljuset tänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar