torsdag 6 december 2012

Podcast tips

Gillar ni podcastar? För med en bra podcast blir liksom dötid plötsligt kvalitetstid.! Så börja lyssna på podcasts, om ni inte redan gör det.

Jag är lite smått besatt av några..Vi börjar med Filip Hammar och Fredrik Wikingsson, som är dom som va pionjärerna? Dom pratar snabbt och i mun på varandra, dom namedroppar kändisar o är otroligt roliga!
Sen lyssnar jag ibland på Alexander Schulman och Sigge Eklund. Schulman är mest känd för sin tid som bloggare, men är numera författare med enorm dödsångest. Eklund är författare och webbstrateg. De har inget tydligt tema utan diskuterar lite allt möjligt, väldigt underhållande! Det har en skön harmoni i sitt prat o de lägger märke till små detaljer i vardagen.
Sen har jag, på riktigt, gått och blivit beroende av Amanda & Hannahs podcast! Amanda är Alex Schulamans fru, om ni undrar. De är systrar som har riktigt tjejsnack, med mycket skratt! De tar upp många relations/familje problem och diskuterar saker som man lätt känner igen sig i. Det blir intressantare att lyssna på någon, om man samtidigt imponeras, tror jag.
Sedan podcasten kom har jag upptäckt att människor ler mer. Man sitter liksom där i sin egen podcastbubbla i det offentliga, o så ser man nån kväva sitt skratt.. och varje gång tänker jag “aha, nu lyssnar hon på podcast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar