söndag 30 december 2012

Mitt bokslut 2012

Vi börjar närma oss slutet på det här året och det har varit ett omtumlande år.. Tänkte jag skulle göra som förra året, ett bokslut.
Största utmaningen: Att gå på begravningen av min älskade farfar..Så tungt.
Svårast att hinna: Att få mer tid med barnen o mer egentid med min man..
Mest modiga: Att förlåta. Att kämpa. Att lyssna.
Mest stolt över: Att jag fick fast anställning o lärt mig så otroligt mycket inom Upphandlingsvärlden!
Härligaste havet: Vår semester i Cervia, Italien..! Alltså vid adriatiska havet.
Bästa tillskottet: Det nya fina köket som är helt underbart..!
Största surdegen: Övervåningens hall, fortfarande kaos..blää..Kan nån inredningskunnig komma hit?
Sorgligast: Att mannens morfars mor och min älskade farfar gick bort i början på året..
Mest stolt över: Barnen såklart – mina underbara små korvar, som förgyller varje dag!
Mest romantiskt: Stranden i Italien med min fina familj..Weekend i London med min man..♥
Största irritationsmoment: När jag irrade runt med hyrbilen i Milano o letade parkeringsplats..för att två månader senare få en felkörningsbot, från Milanos kommun..gaah va dyrt..!
Knasigast: När jag tokshoppade i London så mycket att jag blev tokslut o satte mig med en varm choklad på starbucks i över två timmar!
Bästa resan: Italien i juli, London i november– båda resorna har haft sina höjdpunkter, även om Italien är som mitt andra hem..Love it
Bästa shoppingen: London, älskar ju shopping, speciellt Debenhams & Primark!
Årets bästa inköp: Svårt..Men kanske alla smycken inköpta i London & allt från Victoria's Secret..
Varmaste återseende: Solen & goa vännerna i Italien..!
Så där ja. Nu är det ER tur!
Det har varit ett omtumlande år, men jag har försökt att lära mig att leva här och nu. Att ta tillvara på varenda sekund. Att vara tacksam.
2012 var alltså ett år som tydligen hade mycket att lära mig. För det är så jag väljer att se på det. Oplanerade och oönskade lärdomar är ju de som verkligen har något att lära oss. Så det gäller att inte grotta ner sig, utan att ta till sig och gå vidare, att bli starkare och klokare.
It´s not what happens to you, but how you react to it that matters
Vi går alla igenom tunga saker, men det handlar enbart om hur vi reagerar och förhåller oss till det. Det är viktigt att man inser vad som är viktigt här i livet. Och vad som inte är viktigt alls. 
Jag hoppas att 2013 blir ett bättre år för oss alla
kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar