onsdag 5 december 2012

När snön överdrev lite

Snökaos idag..!?
Vilket oväder som smög på oss medan vi sov..! Det va inge roligt att köra till Lidingö idag..starka vindar, snö som yr o moddiga oplogade vägar..normalt tar sträckan runt 50 minuter, idag tog det 2,5 timme..! Det gick i typ 10 km timmen på E4´an..gaah..va jobbigt det va..! Jag va helt slut när jag kom fram. Kom en halvtimme försent till föreläsningen, men jag kom fram iaf. Vi hade gruppövningar & föreläsningar, himla bra! Sen fick vi kursintyget..tjohoo!
När jag skulle ta mig hemåt, åkte Mathias Sylwan med mig i bilen till t-banan, eftersom det va stop i all kollektivtrafik till o från Lidingö..! Galet vilket snökaos.. Men min hemfärd tog bara 1,5 timme..phu! Men det va inte lätt att köra kommunbilen som är en lite golf el nått sånt..o som inte hade dubbdäck! Vindarna tog lätt tag i den..Men jag kom hem tillslut o det är de viktiga. Flera av kurskompisarna blev kvar i Sthlm..då flygen / tågen va inställda, så jag ska inte klaga..
Imorgon skulle jag helst vilja stanna inne, men det känns iaf bra att jag har nära till jobbet.. Jag är tokslut av all koncentration idag...både på utbildningen och på vägarna. Men utbildningen har varit jättebra o otroligt intressant o maten har varit underbar!
Nu blir det snart greys, jag längtar..
Snöig kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar