torsdag 13 december 2012

Lucia ute i -12

Luciadagen började tidigt hemma hos oss,..då lillfia hoppade ur sängen strax efter sex o stormade in till brorsan o väckte honom med att sjunga sankta Lucia..haha! Hon va så glad över att få vara Lucia..! Godingen! Så kl.7 stod vi ute på gården på dagis i minus tolv..burr! ..o tittade på lillfia o alla de andra barnen som sjöng jättefint! Himla mysigt! Sen lite lussebullar & pepparkakor på det..!
Många söta Lucior, tomtar & pepparkakor!
Sen blev det lite jobbelijobb..Innan jag & mannen tog en lunchdejt på nya restaurangen i byn, Vina Deli..! Jag åt en jättegod fisk & skaldjurssoppa! Vi kommer helt klart att återkomma dit, fräsht & gott!
När vi kom hem på em. fick jag en fint inslagen julklapp av lillfia, det va en jättesöt guldglittrande ljuslykta..! Dom är så duktiga på att pyssla på dagis, en hel kasse fick vi med oss hem, med små konstverk..hihi!
Nu ska jag försöka komma isäng, för imorgon ska jag ut på galej i v-ås, med tjejer från förr..!
Hoppas ni haft en fin Lucia raringar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar