måndag 30 januari 2012

Minns ni Donkey Kong?

Jag och min son satt igårkväll och laddade ner lite spel appar på min iphone, eftersom han tydligen tyckte att jag saknade roliga spel..hihi! Så kom jag o tänka på hur galet mycket som har hänt i spelvärlden sen när man själv kom ikontakt med den.. för typ 20 ´ish år sen..
För vi som är 30´ish minns datorspelen som var i svart/vitt och oftast handlade om att äta små vita prickar fort eller bolla en vit boll med plattor fram och tillbaka..dåtidens pingis! Sen kom det in färg i spelen, hujedamig va häftigt! ..och man spelade Donkey Kong och hoppad över tunnor.. Jag hade själv ett oranget donkey!
Men när jag satt där med sonen o provade olika spel..funderade jag på varför många vuxna, som kanske spelade dator och tv-spel när de var yngre, nu slutat spela? Jo jag vet...man har inte samma "fritid" som för 20 år sen.. Men jämfört med när jag var barn så finns det ju så otroligt bra och roliga spel nuförtiden! Idag finns det ju bättre grafik, bättre ljud, stora tv- och dataskärmar så man ser bättre. Det är ju NU man ska spela!? ..haha! 
Sen tror jag att många vuxna behöver spela mer tillsammans med sina barn. Kinect är ju ett sånt spel där man kan tävla mot varandra i slalom och andra sporter, det är verkligen jätteroligt att spela ihop med barnen!
Ha en fin måndag vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar