fredag 11 februari 2011

Blingad tröja=lycklig son

Oj va med snö det har kommit inatt! 
Flera decimeter fin snö. Är det inte alltid så varje år? Att precis när man börjat få lite vårkänningar..Så kaboooom! Så smäller det till och börjar snöa och blir kallt igen...
Men barnen blev glada, så det är härligt! 
J väckte mig genom att dra upp rullgardinen i vårt rum och konstatera:
-Mamma, vår granne behöver verkligen skotta för att komma ut idag!
Vi med tänkte jag..Men det blir svårt att skotta med min rygg.. Så vi börjar dagen med att pyssla inomhus med Pippi & Emil sånger på högsta volym! Barnen fick vara hemma med mig idag, lite extra mys helt enkelt! Det är ju ändå fredag! Underbart!
Inatt hade jag en skum dröm, jag drömde att jag vaknade upp och va helt bra i benet! Det va sån härlig känsla, ända tills jag vaknade och upptäckte att det va en dröm.. (mitt diskbråck gör att ischias smärtan strålar ner i vänsterbenet dygnet runt och på morgonen är det som värst..) Helt galet att det kan gå så långt att man drömmer om att vara smärtfri..Usch va jag är less på det här..
Ja ja, nu ska jag berätta en rolig & härlig sak istället!
Min son har länge varit avundsjuk på en av lillesyrrans lila och silverglittriga skjorta och tyckt att den va sååå fin! Så han har gått och muttrat att han minsann också vill ha en silvrig & blingad tröja! Och igår hittade jag äntligen en! För det va inte lätt att hitta en glittrig tröja till en kille, ska jag tala om..
Inte den bästa bilden (fotad sent inatt) men visst är den glittrig och häftig!?
Jag behöver väll knappt tillägga att jag nu har en helt överlycklig son!
Ha en fin fredag & kör försiktigt om ni ska ut i snön!

2 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att han är lycklig - vilken bra mamma du är som orkar leta. Jag skulle lagt ned för länge sedan.

    SvaraRadera
  2. Tack vännen <3 Ja, ibland har man tur :-)kram

    SvaraRadera