torsdag 24 februari 2011

Hårtips

 Jag fortsätter att tipsa er lite, tänkte jag.
Jag har långt hår och för att sköta det, gör jag inpackningar i håret ungefär varannan vecka. Jag har länge använt mig av denna från Lóreal, elvital re-nutrition. Det är en inpackning för torrt hår och den har ett naturligt extrakt, bidrottninggelé. Jag tycker den återupplivar håret perfekt, när håret känns trist. Som det lätt gör denna kalla del av året.
 Nu har jag köpt en ny inpackning som jag hört mycket bra om, Syoss Moisture Intensive Care. Den ska ge maximal återfuktning på endast en minut. Låter inte det lockande för stressade mammor? :-) Jag tänkte prova den ikväll, hoppas den också är bra. 
Idag har barnen varit hemma med mig, dom får lite ledigt eftersom det är så få barn på dagis denna vecka (sportlov). Så sonen och mannen åkte längdskidor i morse, men kom hem ganska fort, då det va ruskigt kallt.. Lillfia har tyvärr hostat rätt mycket dom senaste dagarna, så hon har varit hemma med mig. Känns som om alla är sjuka just nu, både halsfluss och feber influensan går runtomkring oss..
Så vi har väll klarat oss rätt länge ändå, får man lov att säga.
Så tvätta händerna ordentligt & ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar